Guidet meditation – Tekst

Guidet Meditativ Vandretur

Til en tur på ca. 5-7 km med tider, hvor du kan sætte nye ting ind undervejs. Du kan frit vælge mellem øvelserne og kombinere dem med ting, du ellers gør.

  • Start
  • Mærk fødderne når du går afsted.
    • Træk evt. vejret ned i maven og pust ud i fødderne nogle gange.
    • Hold øje med dit fokus, hvor er din opmærksomhed, på indre processer eller ydre ting?
    • Tag landskabet ind, hvis du går i byen, så kig efter det grønne, lyt efter fuglene.
  • Efter 20 min
  • Tillad eventuelle spændinger i skuldre, nakke, ansigt, maven osv. at være der…
    • Inviter dem ligefrem
    • Gå afsted med accept af hvordan du har det lige nu.
    • Ha en venlig tilgang til dig selv, de andre og naturen – også selvom du måske har det svært.
  • Efter 40 min
  • Afspænd krop og sind yderligere.
    • Stå stille og træk vejret roligt- mens du på udånding slipper spændinger i krop og sind.
    • Gå fredeligt afsted.
    • Se ud og tag naturen ind, lyde, lugte, vind og regn mod huden osv.
  • Efter 50 min
  • Mærk hjertet.
    • Mærk brystkassen og prøv at være med dig selv (og andre) og naturen og byen uden så mange forbehold.
    • Gå afsted og læg mærke til dit fokus. Hvis din opmærksomhed bliver optaget af planer, bekymringer slip dem venligt.
    • Mærk kroppens vitalitet, åndedrættes puls og hjertets følelser og se hvor du går.
    • Se med taknemmelighed på dem der udfører deres job til gavn for dig og andre.
  • Efter 60 min
  • Ved anstrengende stigninger eller træthed:
    • Dut tommelfingrene mod de andre fingre i en rolig rytme mens du går ca 5 min.
    • Slip anstrengelser ud i venstre hånd hvor du slipper med et lille kast mod jorden.
    • Når du når toppe, så knyt højre hånd og sig JA!
      • Hvis du laver ovenstående i en 3 måneders periode 3-4 gange om ugen får du lavet et kropsligt anker, som virker fremover.

God fornøjelse!

Læs mere om meditativ vandring her.

Se videoguide til denne meditation her.

Kontakt mig hvis du har spørgsmål eller vil træne mere meditation.